A koreai gyártó bemutatja új zászlóshajóját

Ssangyong LIV-2 tanulmánymodell

A Mahindra&Mahindra cégóriás leányvállalata, a SsangYong Motor Company a Párizsi Autószalonon mutatta be a LIV-2 tanulmánymodellt. A kiállítás 2016. október 1-én nyitotta meg kapuit a közönség előtt.

 

A „Limitless Interface Vehicle” rövidítéséből származó LIV-2 elnevezés az Y400 projekt végső formáját takarja, amely a SsangYong új, 2017-ben piacra kerülő, felső kategóriás SUV modelljének változata.


„A Tivoli és XLV modellekkel a SsangYong bebizonyította, hogy képes rekordidő alatt, nulláról megtervezni és legyártani egy teljesen új modellt. Világszinten több mint 100 000 eladott példánnyal, a Tivoli és az XLV hozzájárul a SsangYong átalakulásához” – mondta Johng-sik Choi, a SsangYong Motor Company vezérigazgatója a LIV-2 leleplezése alkalmából.

 

„Most újra megtesszük ezt, ez alkalommal egy új, felső kategóriás SUV-val, amelyet jövő évben dobunk piacra. A ma bemutatott LIV-2 az Y400 projekt végső formája, amely már előrehaladott tesztelési fázisban jár” – mondta Choi úr.

„Meggyőződésünk, hogy ez az új modell újabb etalonná válik a szegmensében, és a következő szintre emeli a SsangYong márkát. A következő években évente egy-egy újabb modellel bővítjük választékunkat, ezek mindegyikével igyekszünk szélesíteni a márkánk iránti érdeklődést a fogyasztók körében és a nemzetközi piacon” – tette hozzá.

A LIV-2-vel a SsangYong megerősíti vezetői státuszát a dél-koreai 4x4 és SUV piacon. Az új modell folytatja a SsangYong hagyományát, ami az alvázas felépítést illeti, ezzel elkülönül azon gyártók hullámától, akik áttértek az önhordó felépítésre. A különálló alvázas felépítéssel, amely nyilvánvaló előnyökkel bír az off-road használatban és a tartósság szempontjából sem elhanyagolható., A SsangYong összkerék-meghajtási rendszerrel felszerelt LIV-2 intelligens interfészt vonultat fel, amely megkönnyíti a kommunikációt a vezető és a gépkocsi között.

A „végtelen potenciál”, amelyre a LIV-2 neve utal, azt a fejlett off-road képességet hangsúlyozza, amellyel szinte bárhova el lehet jutni, ugyanakkor prémium kényelmet és egy luxuslimuzin vezetési élményét nyújtja, bőséges hellykínálattal még a második üléssorban is.

 

Ugyanúgy, ahogy az XIV és SIV tanulmányautók bemutatták a SsangYong elképzelését a kompakt és szubkompakt SUV szegmensekre vonatkozóan, (amelyekben sikerrel piacra is dobta az XLV, illetve Tivoli modelleket) a LIV-2 reprezentálja a koreaiak által az SUV szegmens D és E osztályaiban követett fejlesztési irányt.

Erős, karizmatikus és robosztus – ezt sugallja az új LIV-2 megjelenése.
A LIV-2 formavilága összefüggő egységbe foglalja a koreai természet látványossága által ihletett „Dignified Motion” (méltóságteljes mozgás) koncepciót és a SsangYong „Robusztus esztétika” formatervezési irányvonalát. A masszív orr-rész, a kiterjesztett szárnyú madárra emlékeztető hűtőrács, a markáns vonalvezetésű oldalak és az elegáns farrész ugyanazt a formavilágot képviselik, amely először a Tivoli sikermodellen volt látható, és amely jövő évtől a LIV-2 modellt is látványossá teszi majd az utakon.

A LIV-2 modell belső terét meghatározó tervezési elképzelés egy sofőr által vezetett limuzin hangulatát célozta meg, tágas teret biztosít munkára vagy pihenésre, és fejlett kommunikációs technológiákat alkalmaz.
A sofőrös limuzin elképzelése a hangsúlyt a hátsó ülésekre helyezi, amelyek rendkívül kényelmesek, dönthetőek, beépített masszázsfunkcióval és egy teljesen felszerelt központi konzolhoz való hozzáféréssel. A beépített kommunikációs rendszer három hatalmas digitális kijelzőt foglal magába: egy 9,2 colost a központi konzolban, illetve egy-egy 10,1 colost az első ülések fejtámlájábe építve, wi-fi mirroring funkció, Apple CarPlay és Google Android Auto csatlakozási lehetőséggel, mindez a második üléssorról vezérelhető, az utazók korlátlan kényelme érdekében.

A SsangYong új SUV modellje 2017-től két különböző, négyhengeres motorral választható.
A 2,2 literes, Euro 6-os dízel, amely jelenleg a Rexton modellben látható, 420 Nm nyomatékot nyújt majd 1 500–2 500-as fordulatszám között, fokozott zaj- és rezgéscsökkentéssel, nagyobb reakcióképességgel. Ez a motor a Mercedes Benz által szállított hétfokozatú 7G-Tronic automata váltóval, vagy 6 fokozatú kézi váltóval párosul.
A másik motorvariáns egy új, 2,0 literes GDi turbó benzinmotor, amely 225 lóerős teljesítményt és 350 Nm nyomatékot kínál.

A LIV-2 a legújabb biztonsági berendezésekkel van felszerelve. Az AEBS (Autonomous Emergency Braking System) radar- és lézeres letapogató rendszer, valamint a szélvédő felső részén elhelyezkedő, szenzoros videokamera segítségével figyelmezteti a vezetőt a jármű előtt megjelenő akadályokra.
A kilenc elemből álló légzsák-rendszer (első, oldalsó, függöny és térd) maximális biztonságot nyújt. 
Az aktív balesetmegelőző rendszerek, mint a TSA (Traffic Safety Assist), HBA (High Beam Assistance), LDWS (Lane Departure Warning System), BSD (Blind Spot Detection), LCA (Lane Change Assist) vagy TAS (Traffic Alert System) révén csökken a balesetek valószínűsége.

A koreai SsángYong új zászlóshajójával, a prémium kategóriás SUV LIV-2 modellel új piaci szegmenseket hivatott meghódítani.