Rexton

Rexton

A Rexton prémium terepjáró teljesen megújult, immár harmadik generációs változatát Rexton W néven 2012 nyarán, a koreai Busan MotorShow-n leplezte le a Ssangyong.  A Rexton modell első generációs változata 2001-es bemutatásakor a márka zászlóshajójaként új kategóriát teremtett a koreai autógyártásban, mely azóta is őrzi vezető pozícióját a koreai prémium terepjárók között.

A Rexton W teljesen újratervezett orrrésze a W mintázatú motorháztető, a széles hűtőmaszk, a Rexton emblémás projektoros fényszórók, a LED nappali fénycsík, a kéttónusú lökhárító és új formájú első ködlámpák révén még elegánsabbá és egyben sportosabbá teszi a jármű eddig is impozáns megjelenését. A LED irányjelzőkkel ellátott külső tükrök és hátsó lámpatestek pedig esztétikai funkcióik mellett a  jobb láthatóságot szolgálják.

A Rexton W belső tere 7 utas számára is bőséges helyet kínál. A fűthető első és második üléssor, a prémium fekete vagy bézs tónusú bőr kárpitozás, a be- és kiszálláskor automatikusan hátracsúszó, 8 irányban elektronikusan állítható vezetőülés és a 4 irányban állítható utasülés mind a tökéletes kényelmet szolgálják.
A maximális gördülési komfortot pedig a kettős kereszt-lengőkaros első futómű és a  jellemzően luxusautókban alkalmazott 8-lengőkaros független hátsó felfüggesztés garantálják.
 
A Rexton W-ban a megújult külső alatt új „szív” dolgozik, a Ssangyong új fejlesztésű 2.2 e-XDI LET (Low-end torque) közvetlen befecskendezéses dízel motorja, mely 178 LE teljesítmény mellett meggyőző 400 Nm nyomatékot ad a leggyakrabban használt 1400-2800-as fordulatszám-tartományban, ezáltal dinamikus menettulajdonságokat és alacsony üzemanyag fogyasztást biztosítva. 

Az e-XDI motor erejét finom és precíz működésű 6 sebességes kézi, illetve a Mercedes által kifejlesztett 7 sebességes E-Tronic automata váltó továbbítja a kerekekhez. Az automata váltó fokozatait a kormánykeréken elhelyezett gombokkal vagy a váltókaron lévő kis kapcsolóval is kényelmesen vezérelhetjük, míg Winter üzemmódba kapcsolva indulás esetén rögtön 2. fokozatba vált, így könnyítve a csúszós úton való elindulást.
Az E-Tronic váltó a sofőr mindenkori vezetési stílusához igazítva határozza meg az optimális váltási pontokat (mintegy kitalálva a vezető gondolatait), ezáltal kiemelkedő vezetési élményt és alacsonyabb üzemanyag fogyasztást biztosít.

A Borg Warner tervezte kapcsolható 4WD összkerékhajtás révén a Rexton W szükség esetén a legnehezebb terepviszonyok között is helytáll. A műszerfalon található forgókapcsoló segítségével a vezető egy mozdulattal 3-féle üzemmód közül választhat:
-    2WD hátsókerék hajtás (2H): normál útviszonyok esetén a legjobb üzemanyag fogyasztás érdekében
-    4WD High Gear Mode összkerékhajtás (4H): menet közben is kapcsolható
-    4WD Low Gear Mode felező funkció (4L): a legextrémebb terepviszonyok leküzdésére