Új Korando

A 2019-es Genfi Autószalonon a Ssangyong bemutatta az új, immáron negyedik generációs Korandót.

Az európai piacon 2019 szeptemberétől lesz elérhető, később pedig megjelenik a modell e-SIV koncepción alapuló teljesen elektromos változata is.

Johng-Sik Choi, a SsangYong Motor Company vezérigazgatója szerint:

„Az új Korando teljesen modern dizájnja, legkorszerűbb technológiája, modern biztonsági rendszerei és újabb meghajtási módjai – amelyek között hamarosan megjelenik az elektromos is – egyben újabb bizonyítékai a Ssangyong átalakulásának. Termékfilozófiánk forradalmi átalakulásának első bizonyítéka a Tivoli volt, amelyet sorra követett az XLV, a Rexton G4 és a Musso Grand pick-up. Mindegyikük bevezetésekor kedvező sajtóvisszhangot kapott a márka fokozatos átalakulása. Most még tovább megyünk: teljesen új termékünktől azt várjuk, hogy felveszi a versenyt az általános városi terepjárók C-osztályának minden tagjával, de ár-érték arányban még ennél is továbbmegy és mindegyiküket lekörözi!”  

A Korando városi terepjáró 2019-re teljesen átalakult. Ennek keretében teljesen új, modern külső dizájnt, letisztult, prémium minőségű és tágas utasteret, kibővített vezetéstámogató és biztonsági rendszereket kapott. Az autó teljesen új külsőjét úgy alakították ki, hogy a lehető legjobban kihangsúlyozza a benne rejlő erőt. Ezt segíti a jellegzetes új hűtőrács és az első fényszórók kialakítása is. Az gépkocsi hamarosan megjelenik a koreai autószalonokban, Magyarországon pedig 2019 szeptemberében kezdődik az értékesítés. 

Az új Korando városi terepjárót olyan, aktív életmódot folytató felhasználóknak ajánljuk, akiknek megbízható autóra van szükségük a mindennapok nyüzsgésében. A Korando kategóriaelső, tágas utastere öt felnőtt számára is kényelmes, méretes csomagtartójában pedig elfér az összes szabadidőfelszerelés és mindennapos használati tárgy.  

A korábbi modellnél hosszabb, szélesebb és alacsonyabb karosszériával az új Korando 4 410 mm hosszú, 1 830 mm széles, 1 675 mm magas. A nagyobb menetkényelem érdekében tengelytávja pedig 2 650 mm-re nőtt.  Csomagterének térfogata 551 litertől (felhajtott hátsó ülésekkel) 1 248 literig (lehajtott hátsó ülések) terjed.  

Biztonság

A technológiailag megvalósítható összes legújabb funkciót és – vezetőoldali térdlégzsákot is magában foglaló – többszörös légzsákrendszert tartalmazó passzív és aktív vezetéstámogató rendszerek átfogó készletének köszönhetően a Korando kategóriája egyik legbiztonságosabb autója. A Korando fejlett rendszerei olyan funkciókat nyújtanak, mint az autonóm vészfékrendszer (AEBS), sávtartóasszisztens, ütközésmegelőző biztonsági rendszer, követési távolság betartására figyelmeztető rendszer, intelligens és adaptív tempomat valamint távolsági fényszóró asszisztens.

Hét légzsák, külön vezetőoldali térdlégzsákkal

Fejlett vezetőtámogatás és biztonsági rendszer (ADAS)

Fejlett vészfékrendszer (AEBS) kamerával és radarral

Sávtartóasszisztens

Az autó előtti jármű indítására figyelmeztető rendszer

Távolsági fényszóró asszisztens

Biztonságos követési távolságra figyelmeztető rendszer

Vezető éberségét figyelő rendszer

Intelligens és adaptív tempomat

Holttérfigyelő, sávtartóasszisztens és a jármű mögötti forgalomra figyelmeztető funkció – automatikus fékezéssel

Apple CarPlay

Google Android Auto

Műszerfali navigációs térkép könnyíti a tájékozódást

A műszerfali képernyő grafikai, szöveges és hangüzenetei a vezető preferenciái szerint állíthatók be 

Teljesítmény

A Korando két különböző motorral lesz elérhető, a teljesen új 1,5 literes benzines GDI-turbómotorral, és 1,6 literes dízelmotorral. Későbbiekben már teljesen elektromos változatban is kapható lesz.  

Az új, 1,5 literes benzines GDI-turbómotor lökettérfogata 1 497 cm3, maximális teljesítménye 163 lóerő 5 500-as fordulatszámon, maximális nyomatéka 280 Nm 1 500 és 4 500 közötti fordulatszám tartományban, CO2-kibocsátása pedig 146 g/km.

A rendkívül gazdaságos, erős és tiszta 1,6 literes dízelmotor lökettérfogata 1 597 cm3, maximális teljesítménye 136 lóerő 4 000-es fordulatszámon, maximális nyomatéka 342 Nm 1 500-as fordulatszámon (automata váltós modell esetében), CO2-kibocsátása 115 g/km.

Maximális vontatási kapacitása 2 tonna.  Mindkét erőforrás elérhető két- és összkerékhajtású kivitelben, automatikus stop-start funkcióval, hatfokozatos kézi és hatfokozatos AISIN automata sebességváltóval.

 

Galéria